Beste leden en ouders
van leden,
Nu op 5 september de
competitie weer van start gaat, is ons doel dat we gezamenlijk verantwoord en
veilig kunnen blijven sporten volgens de actuele overheidsrichtlijnen.
Naast de basisspelregels
op onze accommodatie, zoals vermeld in de bijlage, graag jullie aandacht voor
de specifieke HSD richtlijnen. Mochten er vragen of opmerkingen zijn, stuur dan
een mail naar [email protected].
Clubhuis
- In het clubhuis geldt een looproute: Ingang linker terrasdeur -> Uitgang rechter terrasdeur.
- We minimaliseren het aantal bezoekers: alléén
bestellen, betalen en uitgifte consumpties.
- Volg de instructies op de borden en luister naar de aanwezige
vrijwilligers én elkaar.
- Achter de bar: 1x barhoofd, 1x vrijwilliger per team,
1x wedstrijdtafel.
- Kleedkamers & toiletten: Ingang hoofdingang -> Uitgang nooddeur aan einde gang.
- Toiletten maximaal 2 personen tegelijk -> gebruik
de desinfectiedoekjes voor de toiletbril en gooi gebruikte doekjes in de
afvalbak en niet in toilet.
- Kleedkamers maximaal 6 personen tegelijk ->teamoverleg buiten !
- Respecteer de looproutes.
Terrein
- We proberen met zijn allen de kantine en het personeel
zoveel mogelijk te ontzien. Nuttig daarom drank en etenswaar buiten op het
terrein en vermijd te grote drukte in de tent, onder de parasols, op banken en
aan tafels (>1.5m !).
- Op het terrein gelden géén looproutes, jeugd tot 18
jaar hoeft onderling geen 1.5m afstand te houden, maar moet dit wel tot
volwassenen. Dit geldt voor spelers en bezoekers.
- Blijf niet onnodig lang aanwezig, vermijd of spreid de
drukte. Bij slecht weer z.s.m. naar huis.
Tijdens de wedstrijden
- Ongemerkte teambidons worden niet gebruikt, ieder
gebruikt dus zijn persoonlijke bidon.
- Géén omhelzingen of ‘hand shake’ maar een ‘stick shake’.
- Zorg voor goede registratie van de spelers in Lisa
i.v.m. mogelijk contactonderzoek.
- De ‘wedstrijdtafel’ noteert de namen van de
begeleiders van de bezoekende clubs.
- Maskers van markering voorzien en de coach (of keeper)
reinigt deze na de wedstrijd.
- Desinfectiemiddelen zijn aanwezig in het trainershok.
Uitwedstrijden
- Wanneer spelers met elkaar in de auto naar
uitwedstrijden reizen, wordt door de overheid geadviseerd om personen boven de
twaalf jaar een mondkapje te laten dragen. HSD neemt dit advies over. Dat geldt
niet voor een auto vol leden van hetzelfde huishouden en voor kinderen onder de
twaalf jaar. De bestuurder van een auto vol jongste jeugd wordt wel geacht een
mondkapje te dragen. Als bestuurder of meerijders vragen
mondkapjes te dragen werk dan mee.
- Neem zelf (of als chauffeur extra) mondkapjes mee want
er is slechts een beperkte hoeveelheid mondkapjes tegen betaling verkrijgbaar
in de kantine.
- Indien rijders met minder personen wensen te rijden,
geef dit dan door aan de coach.
- Regels verschillen per club. Respecteer de geldende
regels van de ontvangende club.
Arbitrage
- Bij voorkeur eigen fluitje meenemen. Fluitjes van de
club inleveren bij de wedstrijdtafel zodat deze gedesinfecteerd kunnen worden.
- Houd afstand tot spelers en begeleiding.
- Bij
‘line up’ maar een ‘stick shake’.
Toch geïnfecteerd?
Uiteraard is het nog steeds belangrijk dat iedereen de hygiëneregels van het RIVM opvolgt. Voor de volledige informatie
van de regels en laatste updates m.b.t. de competitie zie: https://www.knhb.nl/kenniscentrum/artikel/hockeycompetitie-en-coronavirus-hockeyen-met-deze-richtlijnen
Wij wensen iedereen een
goede gezondheid en heel, heel veel hockey plezier!
Bestuur
Hockeyclub Schouwen Duiveland
Bijlage: richtlijnen-terrein-HSD(1).png
|