Inloggen

Inloggen
Laatste reacties
Clubprestaties
overall greengeelred
week greengeelred

overall: 18% |week: 60%

Teams


terug naar vorige scherm
2-9-2020
HSD Corona protocol competitie

Beste leden en ouders van leden,

 

Nu op 5 september de competitie weer van start gaat, is ons doel dat we gezamenlijk verantwoord en veilig kunnen blijven sporten volgens de actuele overheidsrichtlijnen.

Naast de basisspelregels op onze accommodatie, zoals vermeld in de bijlage, graag jullie aandacht voor de specifieke HSD richtlijnen. Mochten er vragen of opmerkingen zijn, stuur dan een mail naar [email protected].

Clubhuis

  • In het clubhuis geldt een looproute: Ingang linker terrasdeur -> Uitgang rechter terrasdeur.
  • We minimaliseren het aantal bezoekers: alléén bestellen, betalen en uitgifte consumpties.
  • Volg de instructies op de borden en luister naar de aanwezige vrijwilligers én elkaar.
  • Achter de bar: 1x barhoofd, 1x vrijwilliger per team, 1x wedstrijdtafel.
  • Kleedkamers & toiletten: Ingang hoofdingang -> Uitgang nooddeur aan einde gang.
  • Toiletten maximaal 2 personen tegelijk -> gebruik de desinfectiedoekjes voor de toiletbril en gooi gebruikte doekjes in de afvalbak en niet in toilet.
  • Kleedkamers maximaal 6 personen tegelijk ->teamoverleg buiten !
  • Respecteer de looproutes.

 

Terrein

  • We proberen met zijn allen de kantine en het personeel zoveel mogelijk te ontzien. Nuttig daarom drank en etenswaar buiten op het terrein en vermijd te grote drukte in de tent, onder de parasols, op banken en aan tafels (>1.5m !).
  • Op het terrein gelden géén looproutes, jeugd tot 18 jaar hoeft onderling geen 1.5m afstand te houden, maar moet dit wel tot volwassenen. Dit geldt voor spelers en bezoekers.
  • Blijf niet onnodig lang aanwezig, vermijd of spreid de drukte. Bij slecht weer z.s.m. naar huis.

 

Tijdens de wedstrijden

  • Ongemerkte teambidons worden niet gebruikt, ieder gebruikt dus zijn persoonlijke bidon.
  • Géén omhelzingen of ‘hand shake’ maar een ‘stick shake’.
  • Zorg voor goede registratie van de spelers in Lisa i.v.m. mogelijk contactonderzoek. 
  • De ‘wedstrijdtafel’ noteert de namen van de begeleiders van de bezoekende clubs.
  • Maskers van markering voorzien en de coach (of keeper) reinigt deze na de wedstrijd.
  • Desinfectiemiddelen zijn aanwezig in het trainershok.

 

Uitwedstrijden

  • Wanneer spelers met elkaar in de auto naar uitwedstrijden reizen, wordt door de overheid geadviseerd om personen boven de twaalf jaar een mondkapje te laten dragen. HSD neemt dit advies over. Dat geldt niet voor een auto vol leden van hetzelfde huishouden en voor kinderen onder de twaalf jaar. De bestuurder van een auto vol jongste jeugd wordt wel geacht een mondkapje te dragen. Als bestuurder of meerijders vragen mondkapjes te dragen werk dan mee.
  • Neem zelf (of als chauffeur extra) mondkapjes mee want er is slechts een beperkte hoeveelheid mondkapjes tegen betaling verkrijgbaar in de kantine.
  • Indien rijders met minder personen wensen te rijden, geef dit dan door aan de coach.
  • Regels verschillen per club. Respecteer de geldende regels van de ontvangende club.


Arbitrage 

  • Bij voorkeur eigen fluitje meenemen. Fluitjes van de club inleveren bij de wedstrijdtafel zodat deze gedesinfecteerd kunnen worden.
  • Houd afstand tot spelers en begeleiding.
  • Bij ‘line up’ maar een ‘stick shake’.


Toch geïnfecteerd?


Uiteraard is het nog steeds belangrijk dat iedereen de hygiëneregels van het RIVM opvolgt. Voor de volledige informatie van de regels en laatste updates m.b.t. de competitie zie: https://www.knhb.nl/kenniscentrum/artikel/hockeycompetitie-en-coronavirus-hockeyen-met-deze-richtlijnen


Wij wensen iedereen een goede gezondheid en heel, heel veel hockey plezier!

Bestuur
Hockeyclub Schouwen Duiveland



Bijlage: richtlijnen-terrein-HSD(1).png
 
 

Webshop
Hoofdsponsor(en)
Sponsoren


Statistieken
woensdag 23 september 2020
Aantal leden (info) 321
Nu online
Leden met @ 99,7%
SMS Bereik (teams) 70,7%
Vandaag jarig
Pieter Jongman
Hockey.nl